Uncategorized
aqtwp

Olkhon Island: trochę raju w Rosji

Po kolejnej długiej i spektakularnej jazdy pociągiem pojawiliśmy się w oszałamiającym mieście Riverside w Irkutsk. Po zdjęciach brzydkich, szarej radzieckich budynków, które chmurują naszą koncepcję rosyjskiego miasta, Irkutsk był przyjemną niespodzianką. Z europejskim wyglądem i klimatem Irkutsk zasługiwał na znacznie więcej czasu niż musieliśmy odkrywać. Mieliśmy dzień, aby spacerować i sprawdzić kilka oszałamiających kościołów w mieście. Po wejściu do kościołów i widząc trwającą, ceremonialną modlitwę, szybko jasne było, że Rosja mocno trzyma się religijnych korzeni. Po zaledwie 15 godzinach w Irkutsk wyjechaliśmy w porannym autobusie (7 godzin R700) na wyspę Olkhon.

Jeden z licznych kościołów w Irktusk
Wyspa Olkhon to 72 -kilometrowy kawałek raju i jest stwierdzony jako jeden z 6 epicentrum szamańskich punktów energetycznych ziemskich. Wyspa rozgrywa się na oszałamiającym jeziorze Baikal, które jest najgłębszym jeziorem na świecie o głębokości ponad 1600 metrów. Ten pojedynczy zbiornik wodny ma zadziwiającą 1 piątą światowej świeżej wody.

Czekam na wsiadanie na prom na wyspę Olkhon
Gdy zaokrąglaliśmy pierwszy zakręt, który zapewnił nam widok na wyspę, możemy zrozumieć, dlaczego tak wiele osób sugerowało, że przybyliśmy do tego miejsca. Zrobiliśmy trochę promu nad kryształową usuwaniem wody, która jest tak czysta, że ​​można je pić bezpośrednio z brzegów. Nawet gdy zaniepokoiliśmy centrum małego półwyspu, możemy nadal zobaczyć dno, które najprawdopodobniej było 50 lub znacznie więcej metrów pod nami.

Kryształ usuwa wody jeziora Bajkal
Pierwszego dnia na wyspie, który zachwycaliśmy słońcem i ciepłą pogodą, która poradziła sobie z ucieczką podczas wędrówki w Mongolii. Położyliśmy się na oszałamiających plażach i kąpaliśmy się w ciepłym słońcu. W pierwszej nocy odkryliśmy dobry obszar na piasku i rozbiliśmy obóz pod gwiazdami (kemping jest całkowicie bezpłatny i legalny na wszystkich brzegach Olkhona). Wyspa Olkhiin jest wakacyjną strefą dla wielu Rosjan, więc otaczali nas wesołych mieszkańców cieszących się wakiem.

Nasza oszałamiająca strefa kempingowa na plaży

Następnego dnia sprawdziliśmy do domu gościnnego Nikita (R950/osoba z pełną tablicą +20 minut całkowicie darmowa banya). Ten duży kompleks to mekka dla podróżników jadących na wyspę Olkhon i mogą organizować wszystkie jednodniowe wycieczki po weekendowe wycieczki po wyspie. Koszt Nikity zwykle przekroczył nasz budżet, ale kiedy zobaczyliśmy Smorgasbord of Regional Cuisine w ofercie i nasz czysty wygodny pokój, zdaliśmy sobie sprawę, że to doskonała oferta.

Nasza przestrzeń w Nikita Guest House
Kolejny dzień spędziliśmy na plaży i pływając w usuwanych (i wyjątkowo zimnych) wodach Bajkalu. Praktycznie mamy opaleniznę!

Po nocy w Nikita stan złej pogody złapał tyle samo jak my. Niestety zorganizowaliśmy naszą przygodę tego dnia (R800pp 7Hrs z lunchem), a kiedy wsiedliśmy do rosyjskiej furgonetki, aby udać się na północ od wyspy, nasze oczy wyglądały ostrożnie na ciemne niebo.

Rosyjska furgonetka i niebezpiecznie pochmurne niebo
Na szczęście tylko niewielka mżawka spadła z nieba, gdy badaliśmy niezwykłe klify Cape Khoboy na północnej sugestii wyspy. Zrobiliśmy kilka wędrówek do kilku fantastycznych widoków, w których mieliśmy pełne panoramy Olkhon i otaczającego Bajkala.

Klif kochanek w pobliżu Cape Khoboy
Po naszej wycieczce wróciliśmy w samą porę na smaczny obiad Omul (lokalna sałatka Bajkal Fish) i sałatka ziemniaczana. Po wypchaniu się udaliśmy się do Banya (rosyjska sauna/łaźnia), gdzie pobiliśmy się gałęziami eukaliptusowymi i pociliśmy się przez 40 minut.

Poza rosyjską banyę
Gdy opuściliśmy banyę, gorącą i odświeżoną, odkryliśmy starego faceta grającego akordeon poza sali muzycznej Nikity. Okazuje się, że byliśmy w samą porę na regionalny program muzyczny. Siedzieliśmy na korytarzu i słuchaliśmy zespołu, który gra konwencjonalne melodie z różnych regionów Rosji i Europy. Stary facet na akordeonie był najbardziej charyzmatycznym Rosjaninem, jaki kiedykolwiek widzieliśmy, a on grał z tłumu jak gwiazda rocka. To był doskonały koniec idealnego pobytu na wyspie Olkhon.

Co za gwiazda rocka

Po 3 nocach na wyspie musieliśmy wyjechać, aby wrócić do Irkutsk na nasz pociąg do Omsk. Podobało nam się wyspa i chociaż słyszeliśmy opowieści o jej pięknie, wciąż byliśmy pod wrażeniem dokładnie, jak naprawdę była naprawdę piękna. To godne pożałowania, że ​​natura tej podróży wymaga planowania daleko z wyprzedzeniem, ponieważ gdybyśmy mieli znacznie więcej czasu, pozostalibyśmy na tym hipnotyzującym fragmencie raju.

Sprawdź nasze wideo Olkhon Island (7 minut)!

src = ”” alt = ”Olkhon Island: trochę komputere raju w Rosji (wideo) ”szerokość =” 250 ″ wysokość = ”375 ″ />

Jak ten artykuł? Przypiąć!

Oświadczenie: Goats On the Road jest partnerem Amazon, a także partnerem dla niektórych innych sprzedawców detalicznych. Oznacza to, że tworzymy prowizje, jeśli klikniesz linki na naszym blogu i kupisz od tych sprzedawców.