Uncategorized
aqtwp

Suzhou, Chiny: Odwiedzanie Wenecji Wschodu

Jedną z wielu wspaniałych rzeczy na temat życia w Yangzhou, Chiny jest to, że w pobliżu są oszałamiające starożytne miasta. Wszystko, co musimy zrobić, to wskoczyć na jeden z częstych lokalnych autobusów lub udać się do wydajnych pociągów pocisków, a przynajmniej w ciągu godziny jesteśmy w nowym i oszałamiającym mieście. Prowincja Jiangsu znajduje się na wschodnim wybrzeżu Chin i dlatego jest otoczona drogami wodnymi i kanałami. Wiele razy byliśmy w pobliskiej metropolii Szanghaju, więc podczas jesiennego festiwalu postanowiliśmy zobaczyć, co zaoferuje miasto Suzhou. Suzhou został nazwany „Wenecją Wschodu”, więc zdecydowanie nie mogliśmy się doczekać, aby sprawdzić, czy żyje na jego nazwie.

Przygotowujemy się do wejścia na autobus do Suzhou w Chinach
Międzynarodowy hostel młodzieży Mingtown.

Oprócz skarbów chińskich turystów było to zdecydowanie oszałamiające miejsce! Zatrzymaliśmy się w międzynarodowym hostelu Mingtown Suzhou w samym sercu starego miasta wzdłuż jednego z wielu kanałów. To było oszałamiające miejsce. Hostel został osadzony w bardzo starym budynku, a wszystkie meble w pokoju były chińskim stylem. Personel mówił wystarczająco dużo angielskiego, aby powiedzieć nam, które autobusy złapać, i zrozumieli, kiedy poprosiłem o kolejny koc… chociaż nie zgodzili się, że go potrzebuję!

Ręcznie tkające krzesła.
Meandrywaliśmy różne ulice, zigowaliśmy się i zagowaliśmy przez turystów. Próbowaliśmy zejść jak najbardziej ubitna ścieżka. W końcu znaleźliśmy naprawdę ciche ulice, a miejscowi zajmują się ich codziennym życiem. Kobiety rozkładały pranie na bambusowych liniach odzieżowych, mężczyźni łowią w kanale, a chili, herbata i makaron wysychali w gorącym słońcu.

Pralnia w dół tylnej ulicy.

Chilis wysycha w gorącym słońcu.
Ogród rekolekcyjny pary.
Odchodziliśmy dalej od Starego Miasta i znaleźliśmy się w jednym z cichszych ogrodów w Suzhou, ogrodu rekolekcji pary. Nazwa wydawała się pasować, ponieważ oboje szukaliśmy spokoju i spokoju od tłumów. Suzhou jest znany z pięknych, klasycznych ogrodów, które zostały dodane do listy światowego dziedzictwa UNESCO. Bardziej popularne były bardzo zajęte podczas jesiennego festiwalu, ale ten był dla nas miły i cichy. Siedzieliśmy i przez chwilę cieszyliśmy się scenerią i spokojem, zanim wróciliśmy do tłumów.

Malarstwo na starym mieście.

Wieczorem siedzieliśmy na skraju głównego kanału, a ludzie patrzyli z butelką wina. To zwróciło więcej uwagi niż główne widoki Suzhou! Chińczycy gromadzili się w pobliżu, aby zobaczyć wino Wàiguóréns (obcokrajowcy). Jesteśmy już widokiem, by być obcym, ale fakt, że piliśmy wino (z odpowiednich kieliszków do wina, które mogę dodać) sprawił, że wyglądamy jak spektakl. Ludzie robili nasze zdjęcie, dając nam „kciuki w górę” i śmiali się z szalonych turystów. Wszystko było w dobrej zabawy i jak powiedzieliśmy wcześniej, jedną z wielu radości życia lub podróży w Chinach jest to, że czujesz się sławny. W ten weekend był tylko garstka zagranicznych turystów w Suzhou, więc wszystkie spojrzenia były skierowane na naszą drogę!

Jeden z oszałamiających kanałów w Suzhou w Chinach.
Świeże owoce dostępne na starym mieście, Suzhou, Chiny.

Podobało nam się nasze 3 noce w Suzhou i na pewno wrócimy tam pewnego dnia, najlepiej, gdy nie jest to święto narodowe. Szliśmy, szliśmy, szliśmy i zobaczyliśmy wiele zakątków miasta. Zjedliśmy smaczne indyjskie jedzenie, rozmawialiśmy z przyjaznymi mieszkańcami i zrelaksowaliśmy się. To było inne uczucie, że podróżujemy gdzieś jako wakacje z pracy, a nie tylko plecak i ruszanie. Nie było pytania „dokąd powinniśmy iść dalej” lub zastanawiać się nad transportem od punktu „A” do punktu „B”. Tym razem wiedzieliśmy, dokąd zmierzamy, a nasze wakacje miały datę ważności. Po 4 dniach wróciliśmy do normalnego życia, ucząc angielskiego i mieszkając w Yangzhou.

China Travel Blogs

Dlaczego kochamy mieszkanie w Chinach

Polub ten post? Przypiąć!

Oświadczenie: Goats On the Road jest partnerem Amazon, a także partnerem dla niektórych innych sprzedawców detalicznych. Oznacza to, że zdobywamy prowizje, jeśli klikniesz linki na naszym blogu i kupujemy od tych sprzedawców.